cerca

martes, 31 de enero de 2012

Fricandó de vedella amb bolets

El fricandó de vedella és un dels plats més tradicionals de la cuina catalana, normalment fet a la cassola de fang. Pel que sembla, el mot fricandó apareix a casa nostra  durant la segona meitat del segle XVII, es va anar transformant d'un plat que en inici es cuinava amb pollastre    passant posteriorment a elaborar-se  amb vedella. Aquesta menja duu com a ingredients principals la carn i els bolets. 
Qui no ha tastat mai un bon fricandó a casa de l'àvia a la tardor??.
Us proposo doncs  cuinar -ne un de ben bo...





Ingredients ( 4 persones )
  • 800gr. de carn de vedella (tapa plana)
  • 750gr de bolets variats ( els podem comprar congelats)
  • 2 tomàquets madurs ratllats sense llavors.
  • 1 ceba picada.
  • Olid'oliva.
  • Farina.
  • 1 gotet de vi blanc.
  • 1got i mig de brou de vedella.
  • sal.
  • pebre.
Elaboració

Salpebrem la carn i la pasem per farina. En una cassola de fang posem l'oli, quan sigui ben calent  la  rossegem lleugerament, després reservem la carn en  paper absorbent. Sobre l'oli que ha quedat sofregim la ceba trinxada, seguidament hi aboquem el tomàquet i anem fent un sofregit  a foc suau. Un cop fet el sofregit, hi posem la vedella  i el vi blanc, fem xup, xup  i ho reguem amb  el brou, posem els bolets i una mica de farina ( una cullerada llarga per espessir ) remenem. Deixem coure a foc lent durant ben bé 30 a 40 minuts o  fins que la carn sigui ben tendra. ( he de confessar que jo remeno la cassola força sovint per tal que no s'enganxi la salsa )

Aquesta recepta també es pot elaborar afegint una bona picada amb alls, ametlles, avellanes, pa torrat i julivert.

Jo vaig fer servir bolets congelats de la Sirena, però es poden utilitzar bolets secs revinguts com ara els moxernons o els cama-secs en aigua calenta.

4 comentarios:

Lluïsa Parcs i Jardins BCN dijo...

Ja m'havia arribat que ets bon cuiner però veient les receptes m'està entrant la gana... La Mari Pau m'haurà de portar una degustació o millor encara aquest estiu us convidem i ens porteu les postres.

Frankbread dijo...

Moltes gràcies, t'agaeixo el comentari i ja saps el dia que volgueu esteu convidats a pizza o el que us vingui de gust!!

Anónimo dijo...

Hola Francesc:
He fet el fricandó amb la variant que vàrem comentar ahir, o sigui, amb pollastre.
PER TIRAR-HI COETS, de veritat, val la pena. A partir d’ara em costarà fer-ho amb vedella.
Gràcies pel regal de dia que varem tenir ahir.
Salut i feina.
Toni Rigual

Frankbread dijo...

Bona, jo me l'apunto i el proper fricandó serà de pollastre.
Gràcies a vosaltres per tant agradable companyia!!!!!