cerca

domingo, 2 de diciembre de 2012

Rüblitorte o pastís de pastanaga i ametlla


Fa dies que vaig de cap per fer un pastís de pastanaga i aquesta mateixa tarda m'hi he posat. Vaig trobar una recepta al blog de Lesnyams i em va semblar encertada. Aquest pastís de pastanaga és originari de Suïssa malgrat que la recepta que avui proposo és una adaptació de la recepta de l'alemanya d'Ursula Grüninger del seu llibre Backen. He modificat les quantitats dels ingredients i la decoració final, ja que en origen sobre el pastís es pinta amb un glassejat amb rom i m'ha semblat massa carregat. Jo l'he decorat amb sucre llustre. 
Si us decidiu a fer-lo, penso que us recordarà el clàssic pastís de Santiago ja que duu una bona quantitat d'ametlla.




Ingredients

  • 3 ous
  • 40 g de farina de rebosteria
  • 100 g de sucre morè
  • 175 gr pastanaga picada
  • 150 g ametlla molta
  • 1/4 de sobre de llevat de pastisseria ( Royal per exemple)
  • 1 cullerada sopera de licor ( per exemple rom o Xerès)
  • 1 polsim de sal

Elaboració

Si feu servir un robot batedor, poseu els rovells i el sucre a batre a màxima velocitat durant 5 minuts fins que els rovells es tornin de color clar i siguin ben cremosos.
Es barreja la farina i el llevat ( passats pel tamís ), l'ametlla i la pastanaga ben picada amb la picadora. Ho incorporem als rovells i barregem bé. Afegim el rom.
Posem les clares i el polsim de sal a la batedora i les muntem a punt de neu. Seguidament amb molt de compte les incorporem a la barreja de la farina, ametlla i pastanaga. 
Aboquem tot en un motllo, preferentment que sigui desemmotllable i enfornem durant uns 40 minuts a 180 graus. Quan sigui fred el pastís empolsinem amb sucre llustre.



2 comentarios:

Marosa dijo...

A veure si el faig....té molt bona pinta!
Maria Rosa

Frankbread dijo...

Està bé, és un pastís que jo anomeno Santiaguero!!! petonets M. Rosa.